Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kontakt

KINGA WALUSZEWSKA-MACIUSZKIEWICZ: Moje dendrarium

Śląski Teatr Lalki i Aktora Ateneum zaprasza na wernisaż Kingi Waluszewskiej-Maciuszkiewicz Moje dendrarium, który odbędzie się w piątek 13 maja o godz.18.00 w Galerii Ateneum przy ul. 3 Maja 25.

Artystka ukończyła studia na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego. Zrealizowała kilka cykli malarskich: Martwe natury, My, Oni, Kamienie. Zajmuje się również dydaktyką, prowadząc zajęcia plastyczne z dziećmi i dorosłymi.

Zorganizowała szereg wystaw indywidualnych, z których ważniejsze odbyły się w Domu Kultury w Myślenicach (1979), Galerii „Bez Profilu” Uniwersytetu Śląskiego – Cieszyn 1983, w Klubie Międzynarodowej Prasy i Książki – Katowice 1985, Galerii „Terra Incognita” – Kraków 1996, Galerii Polskiego Radia Katowice „Na żywo” – 2008, Galerii „Piano Nobile” – Kraków 2009.

Brała też udział w wystawach zbiorowych (Ogólnopolskie Triennale Portretu Współczesnego w Radomiu, Kobieta we Współczesnym Malarstwie Polskim, Praga, Bratysława, Salon Zimowy, Radom, Kobieta w Malarstwie Polskim, Praga, Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Szczecin, wystawa Grupy Sztuki Ekspresyjnej, Katowice, Contemporary Polish Art, Rotterdam, Ogólnopolski Festiwal Małych Form Minima de…, Bytom, Woman – Biafarin Online Group Exhibition, wystawy okręgowe ZPAP).

O prezentowanych na wystawie pracach Kinga Waluszewska-Maciuszkiewicz pisze:

W realizowanym obecnie dużym cyklu, którego bohaterami i modelami uczyniłam drzewa, zafascynowała mnie ich – czasem jawna, czasem ukryta – niejednoznaczność przejawiająca się w rysunku na pniu, w grubości i strukturze kory; zainteresowała mnie abstrakcyjność formy, którą można dostrzec zarówno we fragmencie, jak i w szerszym ujęciu; zainteresowała mnie fragmentaryczność jako iluzja innego, inaczej postrzeganego – przynajmniej z pozoru – świata. Ta swoista morfologia, przyglądanie się z uwagą, wyodrębnienie fragmentu pozwala dostrzec, w moim przekonaniu, znacznie więcej. Drzewa fascynują, na ich pniach odciska się ślad życia, rejestrując jego powolny przebieg. Można ten cykl interpretować jako głos w sprawie ekologii, można jako czysto malarską fascynację, ale z pewnością także jako czułe pochylenie się nad zmiennością i nad zatrzymaniem i także, całkiem po prostu – nad pięknem tego elementu przyrody. 

Materiałem wyjściowym najczęściej jest zrobiona przeze mnie fotografia, później przetworzona, malarsko oczyszczona niejako ze zbędności, przefiltrowana przez środki malarskie. Mam nadzieję, że staje się przez to wypowiedzią na tyle osobistą, że mogę nazwać ją „Moim dendrarium”.  

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje na temat wydarzeń organizowanych przez Teatr Ateneum przeczytaj politykę prywatności i podaj swój adres e-mail:

FBAteneum
Znajdź nas na Facebooku
Festiwal
Festiwal na Facebooku
Galeria
Galeria na Facebooku
YTAteneumKatowice
Znajdź nas na YouTube
teatr_ateneum_katowice
Instagram