Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kontakt

Carlo Collodi, Matteo Spiazzi

Pinokio / Pinocchio

tytuł oryginalny / original title: Ostržek

Lutkovno gledališče Maribor, Słowenia / Slovenia

 

reżyseria / direction: Matteo Spiazzi

scenografia / scenography: Primož Mihevc

kostiumy / costumes: Mojca Bernjak

obsada / cast

Miha Bezeljak

wiek / age: 8+

czas trwania / duration: 40’

 

Pinokio jest metaforą ludzkiego życia, które składa się z mnóstwa błędów; one także uczą i kształtują człowieka. Często są jedynym sposobem, by zrozumieć świat.

Pinokio Matteo Spiazziego sięga do źródeł, zanurza się w czas, kiedy lalka nie była jeszcze w pełni ukształtowaną formą plastyczną, ale surowym, chropowatym drewnem. Bo materiałem jest tu oczywiście drewno, szlachetny surowiec, który towarzyszył ludzkości niemal od początku.

W warsztacie stolarskim, gdzie na stole ożywają narzędzia, a klocki i wióry zaczynają żyć własnym życiem, Pinokio rusza w świat, a my badamy ekspresję lalek.

Do drewna, które ledwo obiecuje przemienić się w coś – choć dzięki sztuce animacji możemy zobaczyć już poszczególne postaci opowieści – dołączają wykonane wcześniej lalki inspirowane dawnymi mistrzami.

 

Pinocchio is a metaphor for human life, which consists of a multitude of mistakes; they also teach  and shape human beings. They are often the only way to understand the world.

Matteo Spiazzi’s Pinocchio goes back to its origins, diving into a time when the puppet was not yet a  fully formed plastic form, but raw, rough wood. Because the material here is, of course, wood, a noble raw material that has accompanied mankind almost since the beginning.

In the carpenter’s workshop, where tools come to life on the table and blocks and shavings begin to take on a life of their own, Pinocchio sets off into the world and we explore the puppets’ expressions.

Wood that barely promises to turn into something – although thanks to the art of animation we can already see the individual characters of the story – is joined by pre-made puppets inspired by the old masters.

foto: Boštjan Lah

Trailer

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje na temat wydarzeń organizowanych przez Teatr Ateneum przeczytaj politykę prywatności i podaj swój adres e-mail:

FBAteneum
Znajdź nas na Facebooku
Festiwal
Festiwal na Facebooku
Galeria
Galeria na Facebooku
YTAteneumKatowice
Znajdź nas na YouTube
teatr_ateneum_katowice
Instagram