Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kontakt

EduAkcja-Teatr integruje

W 2022 roku realizowaliśmy trzecią edycję projektu EduAkcja, adresowanego do nauczycieli, pedagogów i animatorów kultury z województwa śląskiego. Celem warsztatów i spotkań było zachęcenie do wykorzystania narzędzi pedagogiki teatru w pracy z dziećmi i młodzieżą. W ramach projektu EduAkcja – kontynuacja zrealizowaliśmy warsztaty oraz przygotowaliśmy broszury edukacyjne dla nauczycieli. Działania były wywiedzione z repertuaru Teatru Ateneum i miały zainspirować pedagogów do podejmowania zajęć twórczych towarzyszących wizycie w teatrze. Wyszliśmy z założenia, że aby w pełni rozbudzić w dzieciach i młodzieży zainteresowanie kulturą, nie wystarczy bierny odbiór spektaklu, ale trzeba inicjować dodatkowe formy aktywności. Spektakl teatralny może stać się impulsem do podejmowania ważnych rozmów, a także kreatywnych działań, które pozwalają dzieciom i młodzieży na aktywny udział i dają szansę zaprezentowania własnego zdania.

Projekt rozpoczęliśmy od Festiwalu Edukacyjnego Teatr+Integracja, który zrealizowaliśmy we współpracy z Teatrem Zagłębie w Sosnowcu, Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach oraz Miejskim Domem Kultury „Bogucice-Zawodzie”. W wydarzeniu wzięło udział ponad stu nauczycieli, animatorów kultury i terapeutów zajęciowych z całego województwa śląskiego. Tematem zajęć warsztatowych, dyskusji i rozważań było wykorzystanie narzędzi edukacji teatralnej do wspierania procesów integrujących dzieci, młodzież i dorosłych. W ramach trzydniowego wydarzenia zrealizowaliśmy siedem warsztatów metodycznych, osiem prezentacji dobrych praktyk oraz panel dyskusyjny pn. Teatr jako narzędzie społecznej zmiany. Uczestnicy wydarzenia poznawali w jaki sposób za pomocą działań teatralnych angażować twórczo dzieci, młodzież, a także osoby o specjalnych potrzebach edukacyjnych (niewidomych, głuchych, osoby niepełnosprawne intelektualnie i psychicznie, dzieci z rodzin dysfunkcyjnych). Wydarzenie współtworzyli przedstawiciele rozpoznawalnych w Polsce instytucji tj. Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego czy Teatr Ósmego Dnia, a także związani ze Śląskiem animatorzy: przedstawiciele Miejskiego Ośrodka Kultury w Żorach, Miejskiego Domu Kultury w Rybniku – Boguszowicach czy Miejskiego Domu Kultury w Lublińcu.

W ramach projektu zrealizowaliśmy także cykliczne warsztaty oraz opracowaliśmy publikacje nawiązujące do tematyki następujących spektakli: Robinson, Tkaczka chmur. Baśń o trzech Zorzach, Ballady i romanse, Piotruś Pan oraz Wielkie gorące szybkie puff. Poruszaliśmy w nich ważne dla młodego widza problemy tj. przezwyciężanie izolacji, nawiązywanie dialogu z osobami starszymi, realizacja celów i marzeń. Uczestnicy warsztatów wzięli również udział w konsultacjach, które miały pomóc w wykorzystaniu w praktyce metod poznanych podczas projektu.

Koordynatorka i pomysłodawczyni projektu: Anna Nowak, edukacja@ateneumteatr.pl

 

 

ZESZYTY INSPIRACJI

Odbij od brzegu (zeszyt inspiracji do spektaklu pt. Robinson)

Autorka opracowania: Agnieszka Zakrzewska
Opracowanie graficzne: Katarzyna Skoczylas
Zobacz publikację: ROBINSON zeszyt inspiracji

 

Złota losu nić (zeszyt inspiracji do spektaklu pt. Tkaczka chmur. Baśń o trzech Zorzach)

Autorki opracowania: Aleksandra Rajska i Katarzyna Jackowska-Enemuo
Opracowanie graficzne: Katarzyna Skoczylas
Zobacz publikację: TKACZKA CHMUR zeszyt inspiracji

 

Kosmiczne pytania i czarna dziura (zeszyt inspiracji do spektaklu pt. Wielkie gorące szybkie puff)

Autorka opracowania: Magdalena Szpak
Opracowanie graficzne: Katarzyna Skoczylas
Zobacz publikację: WIELKIE GORĄCE SZYBKIE PUFF zeszyt inspiracji

 

Nasze pokolenie: romantyczne czy rozważne? (zeszyt inspiracji do spektaklu pt. Ballady i romanse)

Autorki opracowania: Aleksandra Drzazga
Opracowanie graficzne: Katarzyna Skoczylas
Zobacz publikację: BALLADY I ROMANSE zeszyt inspiracji

 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

PARTNERZY:

image description

foto: Paweł Szymkowiak

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje na temat wydarzeń organizowanych przez Teatr Ateneum przeczytaj politykę prywatności i podaj swój adres e-mail:

FBAteneum
Znajdź nas na Facebooku
Festiwal
Festiwal na Facebooku
Galeria
Galeria na Facebooku
YTAteneumKatowice
Znajdź nas na YouTube
teatr_ateneum_katowice
Instagram